17 października, 2024

Ogólne Warunki Współpracy

Ogólne Warunki współpracy Elektron sp. z o.o. 

Celem niniejszych ogólnych warunków (zwanych dalej „OWW”) jest określenie zasad, w oparciu o które będą realizowane usługi  oferowanych przez firmę Elektron sp. z o.o., Sulistrowa 33, 38-460 Sulistrowa, NIP: 6842640074. (zwaną dalej Dostawcą) na rzecz zamawiających z wyłączeniem osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej , (zwanych dalej „Odbiorcami”). OWW stanowią integralną część i są wiążące dla wszystkich Odbiorców z zastrzeżeniem jak powyżej  bez względu na rodzaj zawartej umowy. Szczegółowe uregulowania przedmiotu zamówienia definiowane są przez Strony w ofercie sporządzonej przez Dostawcę.

 

  1. Oferta
    1. Oferty składane przez Dostawcę obowiązują przez czas wskazany na ofercie. Dostawca zastrzega sobie możliwość dokonania zmian po tym terminie.
    2. Dostawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od ceny oferowanej: w razie wprowadzenia zmiany przez Odbiorcę we wcześniej uzgodnionej specyfikacji, na jakiej ta cena była oparta; lub w przypadku zmiany ceny surowca niezbędnego do produkcji towaru.
    3. W przypadku gdy Odbiorca składa zamówienie po raz pierwszy zobowiązany jest do przedłożenia Dostawcy następujących dokumentów: NIP, REGON, KRS
    4. Wszystkie informacje techniczne dotyczące Towarów wynikające z katalogów, prospektów i innych materiałów reklamowych przedstawianych przez Sprzedawcę są danymi orientacyjnymi i obowiązują tylko w takim zakresie, w jakim zostaną zaakceptowane przez obie Strony.
    5. Odbiorca jest zobowiązany znać parametry techniczne zamawianego Towaru. Dostawca zobowiązany jest dostarczyć Towar zgodnie z zamówieniem i nie odpowiada za jego dalsze zastosowanie.
    6. W przypadku indywidualnych wymogów pakowania, Odbiorca powinien przesłać instrukcję pakowania w treści zapytania ofertowego, tak aby możliwe było wkalkulowanie sposobu pakowania do oferty. W przypadku przekazania wytycznych dotyczących pakowania po złożeniu zamówienia Dostawca zastrzega sobie prawo do rekalkulacji oferty .
    7. Ceny na Towary oferowane przez Dostawcę nie zawierają podatku VAT, chyba, że wyraźnie wskazano inaczej
    8. Wszelkie rabaty, upusty, bonifikaty itp. udzielane przez Dostawcę wymagają indywidualnych ustaleń na piśmie
  2. Zamówienie, umowa realizacji zamówienia
    1. Zawarcie Umowy następuje na podstawie zamówienia złożonego przez Odbiorcę na piśmie, bądź przesłanego za pośrednictwem poczty elektronicznej. Odbiorca bez dodatkowego oświadczenia, akceptuje OWW, a w szczególności wyraża zgodę na ich traktowanie jako części umowy.
    2. W ramach OWW i na zasadach w nich określonych, Dostawca zobowiązuje się do sprzedaży i/lub dostawy Odbiorcy Usług i/lub Towarów w uzgodnionym przez Dostawcę i Odbiorcę zamówieniu, w terminie i po cenie w nim wskazanych, a Odbiorca do odbioru zamówionych Towarów i zapłaty należnej ceny.
    3. Przyjęcie zamówienia do realizacji wymaga złożenia formalnego zamówienia i potwierdzenia wszystkich wymaganych szczegółów technicznych.
    4. W przypadku wycofania zamówienia w całości lub częściowo (wyłącznie za uprzednią pisemną zgodą Dostawcy), Odbiorca zobowiązany jest do pokrycia wszystkich kosztów poniesionych przez Dostawcę związanych z realizacją tego zamówienia. Zamówienie w żadnym wypadku nie może zostać wycofane bez pisemnej zgody Dostawcy.
    5. Dostawca zastrzega sobie prawo do przyjmowania zamówień w części, oraz do ich odrzucenia bez podawania przyczyny.
    6. Dostawca zastrzega, iż w przypadku przeterminowanych płatności, nieuregulowania odsetek za opóźnione płatności, lub przekroczenia ram kredytowych przez Dostawcy, oraz innych jego działań na szkodę Dostawcy realizacja kolejnych zamówień zostaje wstrzymana do czasu dokonania stosownych płatności
  3. Terminy realizacji umowy
    1. Terminy uzależnione są od aktualnego obłożenia maszyn, wielkości partii produkcyjnych jak również od terminowego dostarczenia przez Odbiorcę koniecznej dokumentacji, informacji jak i wyjaśnienia wszelkich szczegółów zamówienia, w szczególności kwestii technicznych, udostępnienia rysunków, dostarczenia w razie potrzeby wzorca itd. Termin realizacji usługi może się wydłużyć o czas wymagany na weryfikację i zmiany w dokumentacji projektowej;
    2. Termin realizacji liczony jest od daty złożenia zamówienia wraz z pełną dokumentacją techniczną, a w przypadku
      przedpłaty lub przeterminowanych płatności, również od daty wpływu pieniędzy na konto.
    3. Każdorazowa zmiana treści zamówienia przez odbiorcę skutkować może wydłużeniem terminu realizacji zlecenia. 
  4. Aspekty techniczne, Wymagania jakościowe, Gwarancja
  5. Dokumentacja techniczna / Materiały
    1. O ile nie istnieją inne uzgodnienia, za techniczną dokumentację zamówienia uważa się ustalone rysunki, wzorce, opisy i inne dokumenty, przy czym dla surowców miarodajne są standardowe normy, oznaczenia i tolerancje DIN.
    2. Dostawca wykonując produkty lub usługi na zlecenie Odbiorcy wg jego dokumentacji nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne błędy konstrukcyjne lub technologiczne wynikające z przekazanej dokumentacji lub dyspozycji wykonania produktu lub usługi.
    3. Dopuszczalne są odchylenia w formacie i grubości materiałów stalowych ogólnie przyjęte przy dostawach elementów walcowanych. 
    4. Grubość i płaskość blach oraz ich stan powierzchni według obowiązujących norm hutniczych
  6. Cięcie laserowe
    1. Jeżeli nie oznaczono inaczej tolerancje wymiarów nietolerowanych według norm

PN-EN ISO 9013 – klasa 1 dla blach

EN ISO 2768 – m – dla kształtowników o grubości 0,8 mm- 3 mm,

EN ISO 2768 – c – dla kształtowników o grubości 4 mm i większej

  1. W przypadku zamówienia produktów w stanie surowym na elementach wykonanych z blach mogą wystąpić zarysowania powierzchni powstałe w procesie produkcji. Dostawca zastrzega możliwość powstania odcisków / zarysowań od rusztów lasera
  2. Usługa wycinania laserowego (chyba, że wskazano inaczej), nie zawiera usuwania zadziorów, nadpaleń, nagaru powstających przy technologii cięcia laserem w wyniku odbicia wiązki od rusztów.
  3. Dostawca zastrzega możliwość powstania gradu oraz odprysków od rusztów laserowych na stronie „odwrotnej” detalu.
  4. Dostawca gwarantuje wysoką jakość krawędzi cięcia po jednej stronie materiału. W przypadku blachy jest to strona wierzchnia arkusza a w przypadku profilu jego strona zewnętrzna.
  5. Krawędzie cięcia blach o grubości powyżej 6 mm posiadają widoczne ślady cięcia wynikające z procesu technologicznego
  6. W materiale w miejscu „wkłucia” wiązki tnącej powstaje ślad (odkształcenie materiału) wynikający z procesu technologicznego.
  7. W przypadku wycinania dużych elementów może nastąpić odkształcenie materiału wynikające z jego nagrzania.
  8. W przypadku braku wskazania umiejscowienia szwu profilu na dokumentacji produkcyjnej jest ono wybrane w sposób przypadkowy
  9. Dostawca zastrzega możliwość zmiany twardości materiału w miejscach oddziaływania temperatury powstałej w procesie cięcia
  10. W przypadku wykonywania usługi cięcia laserowego kształtowników na materiale Odbiorcy, Dostawca zastrzega sobie możliwość wycięcia otworów z tolerancją położenia wg. ISO EN 2768 – c (odchyłka wynikająca z braku prostoliniowości kształtownika)
  11. Jeżeli nie ustalono inaczej tolerancja chropowatości powierzchni po cięciu wg. PN-EN ISO 9013:2017-04 (Tabela 5) zakres 2
  12. Jeżeli nie ustalono inaczej tolerancja prostopadłości lub nachylenia powierzchni po cięciu PN-EN ISO 9013:2017-04 (Tabela 4) zakres 3
  13. Dostawca zastrzega sobie możliwość deformacji detali wynikającej z działania naprężeń powstałych w skutek działania wysokiej temperatury
  • Gięcie materiałów
    1. Dostawca zastrzega możliwość powstania odcisków / zarysowań od narzędzi prasy krawędziowej
    2. W przypadku otworów leżących blisko linii gięcia należy się liczyć z możliwą ich deformacji.
    3. Jeżeli dokumentacja zleceniodawcy nie stanowi inaczej promienie gięć są promieniami wynikowymi i nie mogą być powodem reklamacji.
    4. Na powierzchniach materiału mogą powstać deformacje powierzchni wynikające z procesu gięcia
    5. Tolerancje wymiarów nietolerowanych według norm

EN ISO 2768 – m – dla blach o grubości 0,8 mm- 3 mm,

EN ISO 2768 – c – dla blach o grubości 4 mm i większej

  1. W przypadku wykonywania usługi na materiale powierzonym, wykonawca zastrzega wykonanie wyrobu w tolerancji wymiarów kątowych wg. EN  ISO 2768 – c ( problemy wynikające z jakości materiału powierzonego i/lub sposobu rozmieszczenia detali na arkuszu )
  2. W przypadku wykonywania usług gięcia blach na materiale powierzonym, wykonawca zastrzega sobie możliwość powstania pęknięć materiału
  1. Prace ślusarskie
    1. Jeśli nie ustalono inaczej tolerancja wymiarów nietolerowanych w oparciu o normę ISO 13920-B
    2. Jeśli nie zostało ustalone inaczej oferta nie obejmuje badań jakości spoin oraz badań kontroli szczelności.
    3. Dostawca zastrzega że w produktach szlifowanych, wymiar grubości ścianki (blachy lub kształtownika) może znaleźć się poza normą
  2. Wykończenie powierzchni
  3. Dostawca nie odpowiada za wszelkie wady która spowodowane są wadą konstrukcyjną malowanych elementów, uszkodzeniami mechanicznymi, uwalnianiem się gazów z powłok ocynkowanych malowanych proszkowo, czynnikami chemicznymi wywołanymi niewłaściwą konserwacją lub jej brakiem lub kontaktem z czynnikami chemicznymi nie przewidzianymi w eksploatacji elementu działaniem nadmiernej temperatury na malowana powierzchnię lub agresywnego środowiska w trakcie użytkowania.
  4. Badanie zgodności grubości powłoki dokonywane jest poprzez obliczenie średniej arytmetyczna dla całego elementu. Średnia arytmetyczna nie może być niższa niż ustalona w zamówieniu, przy czym dopuszcza się powłoki dla których pojedyncze odczyty grubości stanowią 80 % nominalnej grubości (np. dla grubości nominalnej 60 µm graniczną wartością zmierzoną jest 48 µm). Jeżeli nie ustalono inaczej przyjmuję się iż standardowa grubość powłoki lakieru proszkowego to 90±40µm
  5. Powłoki proszkowe nie są odporne na uszkodzenia mechaniczne oraz są wrażliwe na działanie chemikaliów jak: rozpuszczalniki organiczne, stężone kwasy, zasady i związki ropopochodne.
  6. Ślady po zawieszkach lakierniczych nie są uznawane za wady.
  7. Wady powłoki, których powierzchnie nie przekraczają 5% całej powierzchni detalu nie podlegają reklamacji.
  8. Utrata połysku następuje wprost proporcjonalnie do ekspozycji słonecznej, jednak nie może być większa niż 50% pierwotnej wartości, pomiar zgodny z ISO 2813. Elementy polakierowane, skierowane w różne strony świata mogą starzeć się nierównomiernie.
  9. Materiały powierzone
    1. Wszelkie pozostałości (odpady, ścinki) materiału dostarczonego przez Odbiorcę przy wykonaniu zleconej usługi stają się własnością Elektron sp. z o.o., chyba że strony ustaliły inaczej
    2. Pozostałości materiału powierzonego będą magazynowane przez Elektron sp. z o.o. nie dłużej niż 1 miesiąc od daty wykonania usługi. Po upływie tego czasu Dostawca zastrzega prawo do zezłomowania ww. pozostałości.
    3. Dostawca może odmówić́ wykonania usługi z powierzonego materiału bez konsekwencji, jeżeli ten nie zachowuje standardów określonych w certyfikatach lub normatywach stwarzając tym samym zagrożenie zniszczenia narzędzia lub maszyny w trakcie realizacji procesu produkcyjnego.
    4. Jeśli w wyniku dostarczenia wadliwego materiału lub przyrządów i innych części przez Odbiorcę, wykonana przez Dostawce usługa okaże się wadliwa lub nie nadające się do użytku, odbiorca mimo tego zobowiązany będzie do zapłaty umówionego wynagrodzenia. Jeśli w wyniku wadliwości lub nieprzydatności dostarczonych części i materiałów Dostawca poniesie szkodę, Odbiorca zobowiązany jest wyrównać lub zaspokoić roszczenia odszkodowawcze osób trzecich wobec Dostawcy.
  10. Dostawy
    1. Odbiór materiałów będących przedmiotem oferty odbywa się na podstawie wcześniejszej awizacji.
    2. Nabywca jest zobowiązany do zweryfikowania zgodności dostawy towarów pod względem ilościowym w momencie jego odbioru. W przypadku niezgodności odbiorca jest zobowiązany niezwłocznie lecz nie później niż w następnym dniu roboczym powiadomić o tym fakcie dostawcę. 
    3. Z chwilą wydania Odbiorcy towaru z magazynu wszelkie korzyści i ciężary związane z przedmiotem zamówienia, oraz niebezpieczeństwo przypadkowej jego utraty lub uszkodzenia przechodzą na Odbiorcę. Ta zasada dotyczy również sytuacji, gdy przewóz towarów następuje za pośrednictwem zewnętrznych przewoźników.
    4. Odbiorca zobowiązany jest do odbioru Towaru niezwłocznie po powiadomieniu o jej dostępności w magazynach Dostawcy. W przypadku zaistnienia opóźnienia w odbiorze Odbiorca może zostać obciążony kosztami magazynowania, z zastrzeżeniem innych, przysługujących Dostawcy praw. Każda dostawa częściowa powinna stanowić odrębną transakcję i może być oddzielnie fakturowana przez Dostawcę.
    5. Jeżeli Odbiorca nie odbierze towaru w 14 dniu po ustalonym terminie z przyczyn niezawinionych przez Dostawcę, Dostawca ma prawo do wystawienia faktury i żądania zapłaty ceny za towar i inne usługi tak, jakby wydanie towaru odbyło się zgodnie z zamówieniem

 

  1. Zgodność z zamówieniem, reklamacje, zgłoszenia nieprawidłowości
    1. Reklamacje będą rozpatrywane tylko w przypadku towarów nieprzetworzonych. W przypadku towarów które zostały poddane dalszej obróbce reklamacje nie będą rozpatrywane.
    2. Odbiorcy nie przysługuje uprawnienie do odstąpienia od zamówienia i/lub umowy w całości lub części.
    3. Odbiorcy nie przysługuje uprawnienie do wstrzymania płatności za zrealizowane dostawy
    4. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za Towar użyty w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem i właściwościami technicznymi, w którym powstały szkody w wyniku błędów wykonawczych i projektowych osób trzecich oraz w wyniku niezachowania zaleceń i instrukcji producenta
    5. W przypadku rezygnacji Odbiorcy z papieru lub foli, Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za wady materiału, powstałe na wskutek braku zabezpieczenia.
    6. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane w czasie rozładunku Towaru
  2. Inne postanowienia
    1. Do momentu uiszczenia pełnej zapłaty za towar, łącznie z kosztami dodatkowymi, towar pozostaje własnością Elektron sp. z o.o.
    2. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie swoich zobowiązań́ wynikających z realizacji zamówień́ jeżeli jest to spowodowane wystąpieniem okoliczności siły wyższej, za którą strony uznają̨ na przykład, klęski żywiołowe, pożary, powodzie, epidemie, pandemie, trzęsienia ziemi, blokady, strajki, działania wojenne, przerwy w dostawie mediów lub wszelkie inne okoliczności lub przyczyny niezależne od Sprzedającego.
    3. Ewentualne spory będą rozstrzygane przez właściwe rzeczowo sądy powszechne właściwe miejscowo dla Elektron sp. z o.o.
    4. Ogólne Warunki Współpracy mają pierwszeństwo stosowania względem innych ogólnych warunków umów, regulaminów, wzorów stosowanych przez Odbiorców.
    5. Zmiana lub wyłączenie któregokolwiek z OWW dokonywane jest zawsze za zgodą obu stron w formie pisemnej.
    6. Anulowanie jednego z punktów OWW, nie powoduje utraty ważności pozostałych warunków umowy.